Разкажи ни с няколко думи за теб.
От Пловдив съм. Управлявам създадените от мен галерия, кафе и неправителствена организация. Работя с хора, които обичам. Като дете имах лаборатория в стаята си. На вратата й имаше надпис “лаборатория” с изобразен череп и два пресечени кокала.
Какво искаше да кажеш с Нощта на музеите и какво искаш да кажеш сега?
В началото: градът е Пловдив, нека видим culture at large, новите аудитории са тук. Сега: честито, Пловдив.
Очакваше ли проектът да стане на 10 години?
Честно казано, почти всяка година съм пред избора да се откажа от Нощта и не очаквах, че ще съм толкова упорита и издръжлива.
Как ти повярваха?
Има редица предпоставки за това, в които няма да се впускам, а и не вярвам, че напълно ми повярваха преди първата Нощ. Ключовият фактор според мен е, че преди 10 години наистина имаше нужда от това да се върне интересът към културата на Пловдив.
Коя е била най-дългата Нощ?
Не помня.
Какво запомни от тези 10 години?
За мен откритието продължава да бъде външната тоалетна в двора на ателието на Златьо Бояджиев, която е цялата изрисувана отвътре със стенописи и беше тотално занемарена, преди да я отворим за Нощта през 2007-а година.
Колко дълъг е пътят, който човек трябва да извърви?
Православна християнка съм.
Каква беше най-голямата трудност при организацията на Нощта?
Да намериш правилните хора.
Кой е твоят топ на локациите тази година?
Юбилейната програма “Тъмната страна на Нощта” и разбира се, изложбите в Sariev Contemporary “M — Уте Мюлер и Кристоф Майер”. Куратори са Бетина Щайнбрюге (Хамбург) и Sariev Project Space. Изложбата “Фон: Млади автори”, “Изкуството и неговата история” — съкратена версия от Димитър Солаков.
Колко вида изкуство представя Нощта?
Голям диапазон от култура — културата като цяло. Жанровете са общо взето всичко, което съществува в световен план.
Каква публика очакваш?
Ангажирана и заинтересована, участваща и усмихната.
Какво следва?
За мен веднага след Нощта и откриването на новите ни изложби следват панаирите за изкуство ArtIstanbul и ViennaFair, където галерията ми участва, следва серия от дебати за Пловдив, образователният курс “Въведение в съвременното изкуство” и изложба на Рада Букова. После, надявам се, ваканция.