Зад името FinFilm стои Иван Богданов – аниматор и един от основателите на Compot Collective. Филмографията му включва много заглавия, сред които: Аnna Blume (2009), Stupid boy (2008), Media & Diversity clips (2008), Easy (2004), 24h (2003), War (2002), The man with the spread hands (2002), Piss off (2001), De Ceremonie (2000). Един от проектите му е и филмът “Баща”, който става носител на 26 награди, сред които и наградата за най-добър анимационен филм в Лайпциг.

finfilm

Започва да снима, когато приятели му подаряват фотоапарат, но така и не намира предназначение на стотиците кадри, които прави, докато не открива Instagram и непринудеността на снимането с телефон.

Срещаме се с него, преди откриването на първата му фотографска изложба “Инстаграми”, за да ни разкаже малко повече за себе си, кучето си Джой и любимите си места за снимане в София.

Защо Instagram?

Instagram те кара да обръщаш повече внимание на нещата наоколо, оформя те. Забелязвам, че хора, които следвам от 2-3 години, се учат един от друг. Сформира се някаква среда, някакви кръгове. Има хора, които снимат само архитектура, други снимат дървета и всички заедно си вдигат нивото, което е супер.

11853999_501021183385775_1580226102_n
11846108_501020983385795_442082113_n

Кога и как започна да снимаш?

Преди години ми подариха един фотоапарат и започнах да снимам с него, но ми беше някак безсмислено, защото се натрупват много снимки, без предназначение. Един приятел ми показа Instagram и някак си ми се осмисли цялото снимане.
Първоначално се зарибих много по tilt-shift филтъра и снимах само по този начин, дори си купих и такива обективи. Преди 1-2 години бях в Япония и постоянно правех такива снимки, защото там условията са идеални – всичко е наредено и има много високи сгради. Но това много те заключва, трябва да обикаляш и да търсиш височини. В последствие ми омръзна и започнах да снимам дървета, хора. Не исках да се ограничавам в някакъв определен стил, а просто да снимам всичко, което ми хареса.

Ти си аниматор и един от основателите на творческата платформа на визуални артисти Compot Collective.
Каква е връзката между фотографията и анимацията?

Между фотографията и анимацията има много общи неща. Главното е, че когато снимаш и рисуваш мислиш по един и същ начин, създаваш си навици, които повтаряш навсякъде.
Много често се усещам, че прилагам техники от рисуването към снимането и обратното.

Как се роди идеята за Compot Collective?

Аз и жена ми живяхме 10 години в Холандия. Още тогава започнахме да работим заедно под името FinFilm и така тръгна и името в Instagram. Когато се върнахме, започнахме да търсим хора, които се занимават с анимация. Не познавахме никой и всички млади хора, които се занимаваха с анимация, бяха разпръснати и нямаше никаква комуникация. Идеята на Compot Collective беше да съберем тези хора, за да работим заедно и да обменяме идеи.

Къде намираш вдъхновение за проектите си?

Понякога от хора, понякога от ситуации. Животът ми се струва интересен, постоянно ме изненадва. Когато правиш филми, имаш необходимост да се вглеждаш по-дълбоко, да търсиш нещо ново. Когато следиш какво става около теб, виждаш много неща, които могат да те вдъхновят.

11830166_501020990052461_480002790_n
11846062_501020993385794_452617773_n

Мислиш ли, че трябва да си добър фотограф, за да бъдеш популярен в Instagram?

Не мисля. Разбира се, снимките ти трябва да имат някакво ниво, но най-важното е това как се свързваш и общуваш с хората. За мен Instagram е общуване, не са просто снимки.

Кога усети, че си създаваш име?

Усетих го на улицата, когато хората започнаха да ме разпознават заради Джой.

Кои са най-добрите места за снимане в София?

Зависи от времето, от момента, от светлината. Сутрин рано е най-хубаво. Например, ако отидеш в Борисовата градина в 6 часа сутринта, можеш да намериш ужасно много места за снимане. Дондуков и Раковска също имат някакъв особен чар. Аз съм роден там и съм обикалял тези улици като дете, а сега често разхождам Джой в околността. Преди години бях в Бейрут и тази част от София ми напомня на това. Личи си, че на някои места е имало живот, било е популярно място и после нещата са тръгнали надолу. Иначе местата за снимане са навсякъде, стига да намериш подходящия момент.


Можете да се запознаете с Иван на откриването на изложбата на 11 август или да я разгледате до 1 септември в галерия SYNTHESIS на бул. “Васил Левски” 55, където всички принтове ще се предлагат за продажба.